Bij hoge beschikbaarheid gaat het erom ervoor te zorgen dat bedrijfskritische systemen, applicaties en services beschikbaar zijn voor klanten wanneer zij die nodig hebben. In deze video deelt Cassius Rhue , VP Customer Experience bij SIOS Technology, zijn inzichten over omgevingen met hoge beschikbaarheid en het belang van een toegewijd HA-ondersteuningsteam.
Uitdagingen bij het opzetten van omgevingen met hoge beschikbaarheid (HA):
Bepalen wat HA voor het bedrijf betekent: zijn het slechts vier negens of meer?
Inzicht in de doelstellingen en vereisten van het bedrijf: welke applicaties moeten maximaal beschikbaar zijn , wat zijn de interacties, hoe klanten verbinding maken met die systemen.
Plan de architectuur volgens best practices en implementeer vervolgens waar HA-software nodig is.
Het raadplegen of uitbreiden van het team met HA-experts bij het bouwen van HA-systemen, het inzetten van HA-software om de beschikbaarheid van applicaties en databases te vergroten, het afhandelen van de replicatie van gegevens en de beschikbaarheid van gegevens tussen servers en systemen en datacenters.
Navigeren door silo's. Elk team in de IT-infrastructuur moet verder kijken dan zijn eigen silo om te onderkennen dat hoge beschikbaarheid gevolgen heeft voor netwerken, computerbronnen, opslagbronnen, de applicaties en de database. Het is een gezamenlijke inspanning van de hele organisatie om ervoor te zorgen dat ze veerkrachtig zijn.
Over het belang van HA-ondersteuning:
Over het belang van HA-ondersteuning:
Organisaties hebben vaak DBA's, applicatie-experts, storage-experts of AWS-gecertificeerde architecten, maar je vindt zelden een expert op het gebied van software met hoge beschikbaarheid.
Plan de architectuur volgens best practices en implementeer vervolgens waar HA-software nodig is.
Het is van cruciaal belang om een team te hebben dat de complexiteit van HA-systemen begrijpt, weet hoe ze best practices moeten ontwerpen, de verschillende gebruiksscenario's kent en toegewijd is om u te helpen wanneer zich problemen voordoen.
Bij het kiezen van een HA Support-leverancier:
Selecteer een gerenommeerde HA-organisatie die het ondersteuningsniveau biedt dat voldoet aan uw SLA's. De HA-organisatie van SIOS Technology is 24/7 beschikbaar en beschikt over bekroonde ondersteuningsvertegenwoordigers.
Begrijp wat hun ondersteuningsovereenkomsten zijn.
Begrijp uw hefbomen voor escalatie als u niet het gevoel heeft dat u het juiste ondersteuningsniveau krijgt, bijvoorbeeld een ondersteuningsdirecteur, een senior ondersteuningslid, enz.
Zorg ervoor dat u met elkaar communiceert en elkaar begrijpt, vooral als er taalverschillen zijn.
Over hoe u het meeste uit uw HA Support-leverancier kunt halen:
Opmerkingen: houd goede aantekeningen en details bij over de architectuur, ook wel runbooks genoemd. Dit omvat onder meer hoe systemen samen worden ontworpen, hoe ze werken, de versies, applicaties en teams die erbij betrokken zijn.
Opmerkingen: houd goede aantekeningen en details bij over de architectuur, ook wel runbooks genoemd. Dit omvat onder meer hoe systemen samen worden ontworpen, hoe ze werken, de versies, applicaties en teams die erbij betrokken zijn.
Nieuws: Deel al het nieuws over uw organisatie of over uw omgeving met het ondersteuningsteam, inclusief personeelswijzigingen. En volg dan hun nieuws over hun software/product/HA best practices.
Zeg nee tegen het nemen van sluiproutes of het niet vooraf betrekken van uw ondersteuningsorganisatie.
Houd de communicatielijnen open en doorlopend.