RSM Australia krijgt bescherming in een hybride cloud

RSM Australia ( www.rsm.global/australia ) is een professionele dienstverlener met adviseurs in 30 kantoren in heel Australië. RSM Australia maakt deel uit van RSM Global, ’s werelds zesde grootste audit-, belasting- en adviesnetwerk. Het RSM Global netwerk van aangesloten firma’s beschikt over meer dan 43.000 mensen in 800 kantoren in 120 landen om klanten te helpen bij zakelijke uitdagingen, zowel lokaal als naadloos over de grenzen heen.

“Bij elke clusteringtechnologie moet je op je hoede zijn met wat je doet om te voorkomen dat een failover mislukt. Maar met SIOS DataKeeper beheert en onderhoudt het systeem zichzelf vrijwel alleen… Het werkt gewoon!”

– Craig Hannagan, RSM-projectmanager

De omgeving

Jarenlang beschikte RSM Global over een verzameling onafhankelijke contentmanagementsystemen verspreid over hun 30 nationale kantoren. Craig Hannagan, de projectmanager van RSM, kreeg de taak om één enkel, gecentraliseerd CMS te creëren dat zeer beschikbaar was voor meer dan 1.200 gebruikers. Nadat ze hadden besloten het CMS-product van iManage te gebruiken, moesten ze bepalen wat de beste manier was om de beschikbaarheid te maximaliseren.

De uitdaging: uptime realiseren op Azure

Een systeem met hoge beschikbaarheid was van cruciaal belang. “We hadden deze gecentraliseerde oplossing op locatie kunnen hosten, maar als bestaande Microsoft-klant en gezien de inherente hoge beschikbaarheid van Azure was de publieke cloud een behoorlijk aantrekkelijke optie voor ons”, herinnert Craig zich. “We hadden al een Telstra MPLS-netwerk dat al onze kantoren met elkaar verbond. Het was dus vrij eenvoudig om toegang te krijgen tot Azure.”

Na wat eerste onderzoek ontdekte het team echter dat Microsoft Azure de vereiste uptime niet kon realiseren zonder aanvullende ondersteuning. Met name de clustering in de Azure-cloud bood geen ondersteuning voor het delen van schijven die nodig zijn om SQL Server Standard Edition te implementeren. “We hadden de Enterprise Edition kunnen gebruiken om altijd beschikbare beschikbaarheid te bereiken, maar we wilden niet alleen maar databases repliceren. We wilden feitelijk het hele exemplaar van SQL Server repliceren om een ​​onmiddellijke, naadloze failover te garanderen ”, legt Craig uit.

De evaluatie

Terwijl ze op internet naar mogelijke oplossingen zochten, leerden Craig en zijn team over Providence Solutions Australia (www.providencesolutions.com.au), uptime-specialisten met een bereik in Azië-Pacific. Het team van Providence Solutions Australia raadde het gebruik van SIOS DataKeeper aan . Naast dat hij aan alle technische eisen voldeed, was Craig ook onder de indruk van het feit dat SIOS DataKeeper door Microsoft was gecertificeerd . “Deze twee factoren gaven ons het vertrouwen dat we geen conflicten tussen de twee leveranciers zouden tegenkomen.

De oplossing voor Azure High Availability en noodherstel

RSM Australia gebruikt SIOS DataKeeper om het onvermogen van Azure om clusterbewuste gedeelde opslag te gebruiken, zoals een Storage Area Network, aan te pakken. Om de hoge beschikbaarheid te maximaliseren , heeft het bedrijf een derde knooppunt op locatie in Sydney geïmplementeerd, dat zowel dienst doet als noodhersteloplossing in het geval van een totale Azure-storing, als als ‘exitstrategie’ mocht het bedrijf ooit besluiten Azure in de toekomst te verlaten. Replicatie op locatie vergemakkelijkt ook het ontsluiten van de schijfvolumes, zodat periodieke back-ups op tape kunnen worden gemaakt voor permanente bewaring van gegevens.

Volgens Craig: “Eén ding dat we bij Azure hebben ontdekt, is dat, hoewel ze verschillende back-uptechnologieën binnen de cloud aanbieden, het behoorlijk moeilijk kan zijn om een ​​kopie van die back-up te krijgen als je om wat voor reden dan ook wilt vertrekken. Het feit dat we back-ups op onze eigen tapemedia kunnen krijgen, is een echte bonus.”

De resultaten

“Als het gaat om de kans op een storing op langere termijn, zoals een schadelijke storm, een terroristische aanslag, een brand, een aardbeving of zelfs vandalisme, zal de HA-oplossing van Azure ons niet kunnen dekken. Met die on-premise DR-oplossing die SIOS DataKeeper gebruikt, kunnen we met één druk op de knop een noodherstel initiëren ”, zegt Craig. “En we kunnen onze DR-configuratie testen wanneer we maar willen om er zeker van te zijn dat deze werkt als en wanneer we hem ooit nodig hebben.”

Craig en zijn team zijn volledig tevreden over de betrouwbaarheid van SIOS DataKeeper: “Bij elke clusteringtechnologie moet je op je hoede zijn met wat je doet om te voorkomen dat een failover mislukt. Maar met SIOS DataKeeper beheert en onderhoudt het systeem zichzelf vrijwel alleen. Tijdens daadwerkelijke gevallen waarin Azure kortstondig uitviel waardoor de schijven niet meer gesynchroniseerd raakten, kon de SIOS-oplossing zichzelf herstellen. Natuurlijk controleren we het af en toe, om er 100 procent zeker van te zijn, maar we hoeven niet dagelijks iets te doen. Het werkt gewoon!”

Craig waardeert ook de steun die hij heeft gekregen van Providence Solutions Australia en merkt op: “We hoefden maar een paar probleemtickets aan te maken, en die gingen allemaal meer over vragen dan over daadwerkelijke problemen. Maar het Providence-team stond elke keer voor ons klaar.”